Idag ger vi en första liten försmak på Gofido, tjänst och sajt. Vi öppnar den svarta lådan som många upplever omsluter hela den påfallande dyra värden av försäkringar. Ja, här kan allting bli mycket bättre och billigare…
Idag böjar vi smyga ut sajten. Den är inte alls färdig utan vi vill bara, efter alla frågor, ge dig en försmak.
–
Vi ska coacha, locka, pruta och göra bättre.
–
Under ”tjänster” ser du hur vi börjar dela upp hemförsäkringen i sina värdefulla delar. Så att konsumenten förstår vad hon köpt och inte förköper sig i andra sammanhang.
Lite längre ned ser du också begreppet ”sätt din egen självrisk”. Vi skojar med ordet. Ordet som ingen människa vill ha. Ingen vill ju ha självrisk. Den får gärna någon annan bära…
–
Vad är Gofido frågar branschen? En service. En plattform som servar dig med bättre och billigare försäkring. Allt efter hur ditt liv och vardag gestaltas. År efter år. Förstår om någon vill stämpla en gammal etikett på Gofido. Men någon liknande service finns inte idag.
Återigen handlar det om att utbilda och samtidigt hjälpa användaren att pruta. Och som sagt detta är bara försmaken, på en lång resa. Nu börjar vi erbjuda plats på tåget och tar emot intresseanmälningar…
/claes hemberg